Dyrektor szkoły oraz wychowawcy doskonale wiedzą, że większość ich uczniów nie wyjeżdża nigdzie na wypoczynek zimowy. Dzieci siedzą w domach nudząc się, a niekiedy z powodu braku atrakcyjnych zajęć sięgają po używki lub wiążą się z nieformalnymi grupami. Te z rodzin patologicznych nie mają żadnych szans na rozwój bądź atrakcyjne spędzenie wolnego czasu.
Odpowiedzią na oczekiwania środowiska lokalnego, była właśnie organizacja półkolonii. I rzeczywiście udało się zachęcić większość młodzieży do aktywnego udziału w programie. Do dyspozycji młodych ludzi oddano salę gimnastyczną oraz pracownię komputerową z dostępem do Internetu. Uczniowie mogli się spotkać z młodą pisarką; obejrzeć slajdy I. Boguty z wyprawy na Syberię; uczestniczyć w warsztatach rzeźby, prowadzonych przez Z. Strzyżyńskiego; pod profesjonalnym okiem B. Adamczyk ćwiczyć swoje umiejętności hafciarskie; rozegrać turniej rodzinny tenisa stołowego, piłki nożnej i siatkówki, badmintona; poprawić sprawność fizyczną na zajęciach aerobiku; wysłuchać pogadanek o zdrowym odżywianiu i środkach uzależniających.
Nad organizacją całego przedsięwzięcia czuwali dyrektor W. Adamczyk, kierownik półkolonii E. Pyśniak oraz nauczyciele Gimnazjum. Jednak prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazała się organizacja wyjścia do Atrium - na basen i do kręgielni oraz wyjazd do Lublina na lodowisko na Globusie. Zwłaszcza ta ostatnia inicjatywa spotkała się z dużym odzewem. W czwartek pięćdziesięcioosobowa grupa młodzieży przez ponad dwie godziny świetnie bawiła się w hali MOSiR-u. Uczniowie błyskawicznie opanowali podstawy łyżwiarstwa i doskonale radzili sobie na tafli lodowiska.
Organizacja półkolonii nie byłaby możliwa bez pomocy i wsparcia życzliwych Gimnazjum osób. Dlatego pragniemy serdecznie podziękować G. Kobusowi i E. Gajewskiemu z Nałęczowskiego Stowarzyszenia Rozwoju i Promocji oraz D. Klechowiczowi za udostępnienie wejścia do ATRIUM, a także Panu Burmistrzowi. Organizacja półkolonii udowodniła, że wśród uczniów i ich rodziców istnieje wielkie zapotrzebowanie na aktywny wypoczynek, a szkoła potrafi świetnie integrować lokalne środowisko.